Länsförsäkringar Kalmar Län

Social media partner

Scrolla

Länsförsäkringar Kalmar Län

 

Uppdrag

Etablera Länsförsäkringar på sociala medier och bli top of mind inom bank och försärking för 18-30 åringar inom Kalmar län. Detta genom 3 kampanjer i månaden geografiskt inom Kalmar Län.

Resultat

Budskapet nådde 70% av Kalmar kommuns befolkning 2 ggr i veckan under annonserings perioden där 62% av målgruppen såg hela videon.

Genomförande

Genom att (1) uppmärksamma med “tillsammans” filmen rivstartade vi projektet. Här tog LF ett ställningstagande för allas lika värde. Fortsättningsvis handlade kommunikationen om “mjuka värden” som att LF ger tillbaka till lokalidrotten och kunderna. Efterföljande steg (2) fokuserade på att engagera genom att påvisa att LF är kundägda och ger tillbaka till sina kunder. “Vad gör du med din återbäring” genomsyrade två kampanjer för att påvisa att LF är kundägda och ger tillbaka till sina kunder! Slutligen handlade steg (3) om att konvertera genom att ladda ner bankappen samt lyfta bankappen som användbar för att påvisa att LF är innovativa och i framkant. Sveriges bästa bankapp är en tacksam fjäder i hatten!

×

Lorem ipsum dolor sit amet

Amet, consectetur adipiscing elit. Nam sagittis ornare quam id molis vestibulum aliquam pretium .

×

Lorem ipsum dolor sit amet

Amet, consectetur adipiscing elit. Nam sagittis ornare quam id molis vestibulum aliquam pretium .

×

Lorem ipsum dolor sit amet

Amet, consectetur adipiscing elit. Nam sagittis ornare quam id molis vestibulum aliquam pretium .