08 – 410 33 787

Lindahls kvarg.

Att skapa en känd och
självklar produkt inom fitness-kulturen.

År 2013 lanserade Lindahls Mejeriprodukter sin första proteinrika kvarg och sedan dess har det varit en ledande produkt inom sin kategori. År 2014 fick vi uppdraget att ta Lindahls Kvarg till nästa nivå i sociala medier genom starka varumärkesbyggande kampanjer och avancerad retargeting mot personer intresserade av en hälsosam livsstil och fitness i Sverige. Lindahls Kvarg har sedan dess lyckats tjäna 60 procent av marknadsandelen och sålt tusentals ton kvarg.

-2,41

CPM

Den lägsta rapporterade kostnaden i SEK för en enskild annons.

76,2K

Försäljning i vikt

76 210 ton såld kvarg under
2015-2017.

11%

Engagemangsgrad

Ett starkt engagemang hos en 3,1 miljon stor målgrupp intresserade av en hälsosam livsstil och fitness.

Spela case video.

Strategi

Always on.

Det första steget, för att etablera Lindahls Kvarg i sociala medier, var att definiera varumärket som det ultimata fitnessvarumärket och sätta en always-on marknadsföringsplan i sociala medier på årsbasis. Detta innebar även att etablera en varumärkesidentitet och känsla i kommunikationen i sociala medier, tillsammans med djupgående målgruppsanalys för att förstå hur man på optimalt sätt fångar deras uppmärksamhet.

Målgrupp

Målgruppsoptimering.

Optimering av målgrupperna, tillsammans med innehåll som passar dem alla, har varit nyckeln till framgång för Lindahls Kvarg. Med detta tillvägagångssätt lyckades vi etablera och skapa hög medvetenhet i nya engagerade kundgrupper, vilket gjorde varumärket till ett självklart val för fitnesspersoner i Sverige.

Influencers

Flera kanaler.

Genom att synkronisera vår löpande marknadsstrategi med micro influencers lyckades vi skapa ett buzz kring varumärket även utanför den egna kanalen. Den stora mängden användargenererat innehåll spred varumärkets budskap, höll varumärket ”top of mind” genom cross promotion och skapade en ny kvarg-community fylld med inspiration. Detta etablerade även en viktig källa för framtida produktutveckling.

Förändring i koncept

Att vara ett steg före.

Sedan lanseringen av Lindahls Kvarg har varumärket flertalet gånger blivit utsatt för hög konkurrens från flera andra varumärken. Dessa konkurrenter har utmanat oss att alltid vara uppdaterade med trender i sociala medier och se till att vi alltid är ett steg före och allokera resurserna till där målgruppens uppmärksamhet finns.

Resultat

Ledande innovatörer.

Genom ett långsiktigt samarbete med strategisk och kreativ annonsering lyckades vi år efter år öka och behålla Lindahls Kvargs position som ”top of mind” och presentera varumärket som ledande innovatörer på marknaden för proteinprodukter. Genom vårt arbete skapade vi en trend för fitness-intresserade personer i Sverige och kunde dessutom påvisa ett samband mellan vår höga räckvidd och löpande strategi med höga försäljningsresultat, genom att mäta distributionen jämfört med våra resultat i sociala medier.

Vi vill träffa dig!