Uppdraget.

Sommaren står runt hörnet och enligt tradition inleds Lensways årliga kampanj; NORR, som innefattar erbjudandet om valfria solglasögon från NORR vid köp av linser online. Vårt uppdrag var att paketera och distribuera NORR-kampanjen i Sverige och Norge genom att effektivt driva målgruppen genom en konverteringsfokuserad tunnel. Kampanjen skulle samtidigt kompletteras med en nollmätning i varumärkeskännedom, där vårt uppdrag även omfattande ett brand lift parallellt med satsningen. Målsättningen med satsningen var att öka försäljningen av linser, bidra till 25 000 stycken utgivna solglasögon samt öka kännedomen gällande kampanjerbjudandet NORR under kampanjperiodens tre månader.

LensWay är en av Europas största nätbutiker för kontaktlinser, glasögon och solglasögon. Företaget grundades 2000 av Daniel Mühlbach och Herman Ofenböck. Idag finns LensWay i 4 länder; Sverige, Norge, Finland och Danmark. Företaget ingår sedan 2014 i Essilor-koncernen.

Se mer av vårt arbete?