Publicerad Juni 28, 2019

Det har varit ett händelserikt år för Kjell & Company. Teknikjätten har bland annat värvat Eric Lundberg, tidigare marknadsdirektör för Apoteket AB, som ny VD. De har slagit försäljningsrekord efter en stark julhandel och etablerat nya koncept såsom hemleverans inom en timme på utvalda områden i Sverige. Tillsammans med Avensia står dessutom lanseringen av en helt ny nätbutik runt hörnet. I samband med storsatsningen på den digitala kundupplevelsen blir SocialView partnern som ska ansvara för att driva affären via sociala medier.

Kjell & Company har sedan första dagen som leverantör av tillbehör till hemelektronik drivits av service och kvalitet i världsklass samt genom medarbetarnas brinnande passion för teknik alltid satt kundupplevelsen i fokus. Kjell & Companys skarpa och fläckfria kundservice har resulterat i att kommunikationen gällande varumärket till stor del har förvaltas internt.
Nu har bolaget hittat förtroendet för en partner som brinner för deras affär lika mycket och som kan förlänga den unika kundupplevelsen från fysisk butik in i sociala medier, nämligen SocialView.

SocialView’s uppdrag är heltäckande innefattande strategi, kreatörsarbete och produktion samt annonsering och optimering på nationell nivå i såväl Sverige som Norge. Med 105 fysiska butiker i Sverige och ytterligare 16 i Norge, innebär insatsen att implementera unika kundresor med fokus på att engagera Kjell & Companys ca 2 miljoner medlemmar i Sverige, öka varumärkeskännedomen och ta ytterligare marknadsandelar i Norge. Lanseringen av den nya nätbutiken innebär att satsningen delvis har fokus på att driva försäljning online, men även att inkludera nätbutiken som en naturlig del i hela kundresan då hela 50% av alla butiksköpare använder sig av kjell.com i sin kundresa.

– Det är väldigt spännande att jobba med det enormt kunniga teamet på SocialView. De förstår sig på oss, våra viktiga värden och vad vi vill med vår kommunikation. Det viktigaste för oss i sociala medier är att erbjuda samma kunskap och service som våra säljare gör i butik, men också att sociala medier ska vara en affärsdrivande kanal, Håkan Hallbeck, Marketing Manager Kjell & Company

– E-handlare är idag några av de som besitter störst potential i att äga hela kundresan, mäta och i praktiken göra allt “by the book” genom att dra nytta av verktygen i sociala medier.
Trots detta har e-handlare idag stora utmaningar med att öka sin försäljning och samtidigt skapa långsiktig lönsamhet via sina investeringar i sociala medier. Därav ser vi mycket fram emot att erbjuda vår spetskompetens till ytterligare en stor e-handelsaktör, men det vi är extra stolta över är att det just är Kjell & Company som har legat oss varmt om hjärtat sedan länge. Dessutom är vi tekniknördar allihopa och brinner för kundupplevelsen, så det är en riktigt bra match! – Pauline Wallander, Relations Director SocialView

Pauline Wallander, Relations Director (SocialView), Eric Lundberg, VD (Kjell & Company) och Andreas Bengtsson, VD (SocialView)

Dela denna nyhetsartikel
Fler nyhetsartiklar

Fler nyheter och insikter?